Jak poprawić regenerację po treningu?

Prawidłowa regeneracja jest kluczowa w procesie budowania masy mięśniowej. To właśnie podczas odpoczynku naprawiane są mikrourazy, które powstały w czasie treningu. Na prawidłową regenerację wpływa przede wszystkim zbilansowana dieta, sen i rozciąganie po treningu. Oprócz tego warto po treningu wziąć zimny prysznic. Przyspiesza to regenerację mięśni oraz zapobiega zakwasom. Zimny prysznic dodatkowo podnosi metabolizm i zwiększa odporność. Jednak do prawidłowej regeneracji potrzebujemy odpowiednich składników odżywczych, których niedobory możemy uzupełniać dzięki suplementom.

Regeneracja po treningu – suplementy

W sklepach z artykułami dla osób ćwiczących znajdziemy wiele suplementów na regenerację. Kreatyna jest uniwersalnym suplementem. Wpływa ona na zwiększenie siły podczas treningu, ale również przyspiesza regenerację mięśni. Oprócz tego warto przyjmować glukozaminę i glutaminę. Glukozamina wpływa na regenerację stawów, oraz zwiększa ich elastyczność i wytrzymałość. Z kolei glutamina zwiększa ilość azotu w organizmie, który jest potrzebny w procesie odbudowy włókien mięśniowych. Suplementy te przyjmujemy po treningu. Kreatynę możemy przyjąć przed lub po ćwiczeniach, jednak powinniśmy to zrobić podczas posiłku.

Z suplementów na regenerację warto wybrać także BCAA. Są to aminokwasy rozgałęzione, a konkretniej leucyna, walina i izoleucyna. Aminokwasy te odpowiadają za syntezę białek oraz odbudowę włókien mięśniowych. BCAA przyjmujemy przed treningiem, a także po nim. Dzięki temu zabezpieczamy nasze mięśnie przed katabolizmem w czasie długich treningów.

Więcej o regeneracji po treningu można poczytać na https://swiatsupli.pl/blog/4-najlepsze-suplementy-regeneracje/

Comments are closed.