Suplementy na masę, które warto stosować

W budowaniu masy mięśniowej oprócz właściwego treningu bardzo ważna jest odpowiednia dieta. Jednak często mimo odpowiedniej diety nie dostarczamy składników odżywczych w ilości, która jest potrzebna do budowania masy mięśniowej. Jeśli tak jest, to warto wprowadzić do swojej diety suplementy, które pomogą nam osiągać cele treningowe.

Jakie suplementy warto stosować?

Pierwszym i najważniejszym suplementem w procesie budowania masy mięśniowej jest białko. Często zdarza się tak, że nawet przy prawidłowo ułożonej diecie nie dostarczamy odpowiedniej ilości białka, a jest to niezbędny składnik w procesie budowania mięśni. Po treningu warto stosować odżywki białkowe. Występują one pod postacią proszku do rozrobienia z wodą lub mlekiem. Jest to łatwo przyswajalne białko, które przyjęte po treningu pozytywnie wpływa na proces regeneracji.

Jeśli planujemy długi trening, to warto przed nim przyjąć BCAA. Są to aminokwasy rozgałęzione, czyli leucyna, izoleucyna i walina. BCAA chroni nasze mięśnie przed katabolizmem w czasie długich treningów.

Suplementem, który jest stosowany przez wiele osób jest kreatyna. Jest to związek chemiczny, który wpływa na wzrost wytrzymałości mięśniowej. Kreatyna naturalnie występuje w naszym organizmie pod postacią fosfokreatyny. Żeby odczuć jej działanie w organizmie, musimy zacząć ją suplementować. Kreatyna występuje pod wieloma postaciami, które różnią się od siebie ceną i stopniem przyswajalności. Najpopularniejszy jest monohydrat kreatyny, którego główną zaletą jest dobry stosunek jakości do ceny.

Kreatyna monohydrat dostępna w tym miejscu.

Comments are closed.