Kwasy tłuszczowe omega 3 – kiedy powinniśmy je suplementować?

Omega 3 to wielonienasycone kwasy tłuszczowe, które mają prozdrowotny wpływ na nasz organizm. Naturalne źródła omega 3 to tłuste ryby morskie i oleje roślinne. W naszej kulturze średnie spożycie ryb jest zbyt niskie, żeby dostarczyć odpowiedniej ilości tego składnika, dlatego ważna jest odpowiednia suplementacja.

Kiedy powinniśmy suplementować omega 3?

Kwasy omega 3 są pomocne między innymi w leczeniu alergii, problemów z pamięcią, chorób psychicznych i mogą zapobiegać powstawaniu niektórych nowotworów. Oprócz tego poprawiają odporność. Kwasy omega 3 powinniśmy suplementować przez cały rok, jeśli nie spożywamy regularnie tłustych ryb i owoców morza. Powinno się je przyjmować w trakcie ciąży i w okresie karmienia piersią, co wpływa na prawidłowy rozwój dziecka. Kiedy dziecko zaczyna samo jeść powinno dostawać regularnie porcję ryb.

Jakie omega 3 wybrać?

W sklepach z suplementami kwasy omega 3 zazwyczaj są oznaczone jako DHA, EPA i ALA. Są to nazwy trzech najważniejszych i najlepiej przebadanych kwasów. Dobowe zapotrzebowanie to około 1 gram kwasów omega 3 dla osoby dorosłej. Jeśli suplementacja ma nam pomóc w leczeniu konkretnych zaburzeń, to odpowiednią dawkę omega 3 powinien ustalić lekarz.

Jakie omega 3 wybrać – zapoznaj się na tej stronie

Comments are closed.