Jak nie dać się niedoborom cynku?

Niedobór cynku potrafi namieszać w organizmie. Jak się go ustrzec? Jaka dieta się do niego przyczynia i jakimi suplementami uzupełniać braki pierwiastka?

Niedobór cynku – z czego wynika?

Czynników wpływających na niski poziom cynku w organizmie może być wiele. Najczęściej wynika z braku zbilansowanej diety i ograniczenia niektórych produktów (m.in. mięsa, nasion strączkowych i jaj). Na niedobór są narażone także:

– kobiety w ciąży i matki karmiące,
– sportowcy,
– osoby z chorobami przewodu pokarmowego,
– osoby przyjmujące niektóre leki (m.in. moczopędne).

W przypadku wystąpienia niepokojących objawów (np. wypadanie włosów, słaba odporność, zaburzenia koncentracji, stany depresyjne), należy wykonać badania określające poziom cynku w organizmie.

Tabletki, czyli jaki cynk wybrać?

Niedobór cynku powoduje, że sięga się po tabletki, które pomagają go zniwelować. W aptece nie brakuje różnego rodzaju suplementów. Jak jednak wybrać ten najbardziej skuteczny? Istotna jest forma, w której cynk występuje. Najlepiej przyswajalne są te w formie cytrynianu oraz glukonianu. Warto zwrócić uwagę także na zawartość jonów cynku w preparacie – tę kwestię dobrze jest uzgodnić z lekarzem.

Niedobór cynku potrafi zaskoczyć. Ważne, by umieć znaleźć najbardziej skuteczne rozwiązania. Tutaj można dowiedzieć się więcej na temat cynku.

Comments are closed.