Białko w proszku – rodzaje i zastosowanie

Białko w proszku, czyli zyskująca ostatnimi czasy na popularności odżywka białkowa, kojarzona jest głównie ze sportowcami. Faktycznie osoby, które dużo trenują, są szczególnie narażone na niedobory białka w diecie. Nie wszyscy jednak wiedzą, że odżywkę białkową może stosować każdy, niezależnie od poziomu aktywności fizycznej, np. w razie problemów w dostarczeniu odpowiedniej ilości białka wraz z pożywieniem lub do zwiększenia sytości danego posiłku.

Białko w proszku – rodzaje:

Wyróżniamy następujące rodzaje odżywek białkowych:

  • WPC – to koncentrat białka serwatki, zawiera do 80% białek przez co jest najtańszym wyborem, jednakże nadal jest to produkt wysokiej jakości
  • WPI – to izolat białka serwatki, zawiera do 95% białka, charakteryzuje się małą zawartością tłuszczu oraz laktozy
  • WPH – to hydrolizat białka serwatkowego o zawartości białka wynoszącej 100%, trawi się bardzo szybko dzięki czemu pozwala na natychmiastowe uzupełnienie składników wspomagający regenerację mięśni, jest to najdroższy wybór

Każdy z rodzajów dostępny jest w wielu wariantach smakowych, a zatem każdy znajdzie coś dla siebie.

białko w proszku

Odżywka białkowa – wskazania i przeciwwskazania do stosowania

Białko w proszku jak np. te dostępne tutaj może okazać się doskonałym sprzymierzeńcem dla osób odchudzających się, bowiem duża ilość białka w posiłku zwiększa odczucie sytości po jego spożyciu. Nie należy jednak przesadzać. Nawet jeśli dana osoba dużo trenuje, a z dietą dostarcza wystarczającą ilość białka, nie powinna ona stosować dodatkowo odżywek białkowych – nadmiar białka może wywołać liczne szkody w organizmie.

Comments are closed.